Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

måndag 11 november 2013

Banken, en satir eller?


Hittade denna länken på "Rika tillsammans" bloggen. Lyckades inte riktigt få med en Youtube-ruta så ni får finna er i att klicka på länken, det är värt fyra minuter. Svenska komiker skämtar om hur det kan gå till med ekonomiska transaktioner i samhället när banken är involverad.

Den som är satt i skuld är inte fri.

Länk till youtube-klippet. 

1 kommentar:

  1. Sjuuuukt jävla bra! Delade vidare på min blogg också!

    Mvh,
    Snåljåpen

    SvaraRadera