Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

torsdag 10 oktober 2013

Börspodden

Jag är definitivt inte den första men säkerligen inte den sista heller som funnit "Börspodden."

Börspodden är en podcast där två handlare snackar aktier. Väldigt intressant och informativt.

Personerna i podden är väl inga värdeinvesterare direkt utan betydligt kortsiktigare i sin handel, vilket jag tycker gör det hela intressant. De bloggar jag läser är annars väldigt defensiva och försöker mer eller mindre titulera sig långsiktiga värdeinvesterare. Börspodden är tvärt om. Kul att lära sig om andra sidan av myntet också.

Sitter nu och lyssnar igenom de sex avsnitten. Det sjätte kom nog ut idag.

Kul att de snackar om SSAB som jag många gånger tittat på men är alldeles för defensiv för att ens överväga köp. Stål är en förutsättning för dagens samhälle men synnerligen en överetablerad bransch på en långsamtgående marknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar