Följ en 90-talist på väg mot en bättre ekonomi

Jag är en man, född tidigt 90-tal, som försöker bygga upp en aktieportfölj helt från scratch genom långsiktiga investeringar i företag som jag tror kan skapa värde över tid. Jag försöker inte tajma marknaden genom att sälja för att börsen svänger och jag anser mig därför väldigt långsiktigt i mina innehav. En stor del av min arbetsinkomst sätter jag undan till investeringar som i huvudsak utgörs utav köp av aktier. Jag redovisar min portfölj och varje affär utan att dölja något. Jag delar även med mig av tips till en mer ekonomisk vardag.

fredag 23 augusti 2013

Fantastiska fredagsmorgon

Fredagarna är fantastiska när man prenumererar på Dagens Industri. Med morgontidningen följer det ett magasin, DI Weekend, på 20-30 sidor med bra artiklar med lagom bra djup. Det är livskvalitet.

2 kommentarer:

  1. Tycker att DI Weekend är den svagaste biten med DI tycker jag. Sällan jag hittar en läsvärd artikel i den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad tråkigt att du tycker så!
      Personligen så finner jag läsningen väldigt intressant, även om det ibland känns som att det är en del köpejournalistik.

      Jag har ett lagom intresse för bilar men har aldrig läst några bilmagasin. DI Weekends Håkan Mattson brukar skriva om/recensera bilar och det är en trevlig bit tycker jag för att ta ett exempel.

      Men smaken är ju, som sedan länge vetat, kluven :)

      Radera